Σάββατο 23 Ιουλίου 2011

Έτοιμο το πρώτο αυτοκίνητο για τυφλούς


Το πρώτο αυτοκίνητο για τυφλούςΤις βάσεις για την κατασκευή του πρώτου αυτοκίνητου ειδικά σχεδιασμένου για τυφλούς οδηγούς θέτει μια επιστημονική ομάδα του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια.
Στο αυτοκίνητο αυτό, τύπου «μπιτς μπάγκι» -με μεγάλες ρόδες και υπερμεγέθη σκελετό, που συνήθως χρησιμοποιείται στην άμμο- οι κατασκευαστές του τοποθέτησαν αισθητήρες λέιζερ και κάμερες ως εργαλεία «αντίληψης» του περιβάλλοντος χώρου. Επιπλέον...
, έδωσαν στον οδηγό του να φορέσει ένα ειδικό γιλέκο που του δίνει σήματα με δονήσεις ώστε να αυξήσει ή να ελαττώσει την ταχύτητα του και να στρίψει την κατάλληλη στιγμή!
Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί διάφορα πρωτότυπα «μη οπτικά διαδραστικά περιβάλλοντα»( nonvisual interfaces), προκειμένου να βοηθήσει τον τυφλό οδηγό του, όπως το «DriveGrip» -ειδικά γάντια με έναν μηχανισμό δόνησης στις περιοχές των αρθρώσεων, που ειδοποιούν τον οδηγό για το ακριβές χρονικό σημείο που πρέπει να στρίψει- και το «ΑirΡrix», ένα σύστημα που τον ενημερώνει, με χρήση κυκλώματος πεπιεσμένου αέρα, για τυχόν αντικείμενα που βρίσκονται γύρω από το αυτοκίνητο.
«Με το αυτοκίνητο αυτό απομακρυνόμαστε από την κοινή πεποίθηση που λέει ότι η έλλειψη όρασης περιορίζει την ικανότητα του ανθρώπου να συμμετέχει με τον δικό του τρόπο στην κοινωνία», τονίζει ο δρ. Μαρκ Μάουερ, επικεφαλής της Ομοσπονδίας Τυφλών στις ΗΠΑ, ενώ ο Μαρκ Ρικομπόνο, εκτελεστικός διευθυντής της Ομοσπονδίας, ήταν ο πρώτος τυφλός που κάθισε με επιτυχία πίσω από τη θέση του οδηγού.
Σε κάθε περίπτωση, η τεχνολογία του «μη οπτικού περιβάλλοντος» θα πρέπει να περάσει από αλλεπάλληλες δοκιμές που μπορεί να διαρκέσουν ακόμη και χρόνια.
 «Όλοι όσοι διαθέτουμε την όραση μας, θεωρούμε το οδήγημα κάτι δεδομένο -όμως δεν είναι, ειδικά σε εποχές σαν τη σημερινή που η μετακίνηση με το αυτοκίνητο έχει καταντήσει μια καθημερινή αναγκαιότητα. Θέλουμε να προσφέρουμε μια καλύτερη ποιότητα ζωής σε αυτούς τους ανθρώπους», τονίζει ο δρ Ντένις Χονγκ, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Βιρτζίνιας και επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας, επισημαίνοντας ότι οι εφαρμογές αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στα συμβατικά αυτοκίνητα, προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια στους οδηγούς τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου